İş Yerini Harika Yapan Kâr Değil, Kârlı Yapan Harika Olmasıdır!
9 mins read

İş Yerini Harika Yapan Kâr Değil, Kârlı Yapan Harika Olmasıdır!

1992 yılından bu yana iş yeri kültürü konusunda global otorite olan Great Plce To Work®, her yıl gerçekleştirdiği sayısız çalışan deneyimi anketi verilerine göre bir iş yerini harika yapan şeyin kâr olmadığını, ama harika bir iş yerinin kârlılığı artırdığını tespit etti. Analizler, çalışan deneyiminin, organizasyonların uzun vadeli sonuçlarının tahmin edilmesinde kullanılan en güçlü göstergelerden biri olduğunu ve kurum kültürüne yatırım yapmanın, organizasyonları daha kârlı hale getirdiğini gösteriyor. İş yeri deneyimi istikrarlı şekilde olumlu seviyeye sahip olan çalışanların iş yerinde kalma olasılığı artarken bu çalışanlar tükenmişlik sorunuyla daha az karşılaşıyor ve işleri için daha fazla çaba göstererek organizasyona daha yüksek inovasyon hızı kazandırıyor. Sonuçta da yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlar daha fazla kâr elde ediyor. Araştırmaya göre Great Place To Work® En İyi İşverenler™ listelerinde yer alan organizasyonlar, piyasanın geneline kıyasla 3,33 kat daha iyi performans gösteriyor. Bu farkın zaman içerisinde büyüyerek şaşırtıcı bir boyuta ulaşabildiği de gözlemlendi.

 

Kurum kültürü zor dönemlerde de finansal başarının kaynağı!

2023 yılında resesyon korkusuyla çok sayıda organizasyon maliyetleri kısma yoluna gitti ve liderler, üzerlerindeki inovasyonu ve kârlılığı artırma baskısının artmasıyla birlikte kurum kültürünün resesyon dönemlerinde ve takip eden yıllarda finansal başarı için önemli bir gösterge olacağını göz ardı ettiler. Ancak verilerin de kanıtladığı gibi kurum kültürü, organizasyonların kârını artırmaya 5 şekilde yardımcı oluyor:

 

1. Harika iş yerlerinin çalışanları elde tutma oranları daha yüksek

Great Place To Work®’ün her yıl hazırladığı en önemli liste olan Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ listesine giren organizasyonların çalışan devir hızı, diğer şirketlere kıyasla yarı yarıya daha düşük. Organizasyonlara epey pahalıya mal olan çalışan devir hızı, yüksek güvene dayalı kültüre sahip organizasyonlarda gözlemlenmezken ayrıca bunların en yetenekli çalışanları bünyelerine katmalarına da yardımcı oluyor. Üstelik En İyi İşverenler™ listesinde yer alan organizasyonların çalışanlarının işverenlerini başkalarına tavsiye etme olasılıkları da 6 kat daha fazla.

 

2. Harika iş yerlerinin çalışanları arasında tükenmişlik oranı düşüktür

Organizasyonların verimlilik konusunda endişelerinin olduğu şu günlerde aslında tükenmişlik yaşayan çalışanlar, organizasyonun önemli iş hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak yerine “sessizce istifa” sürecine giriyor veya aktif olarak bir sonraki işlerini arıyorlar. Araştırmacılara göre, iş yerinde yaşanan stresin Türkiye ekonomisine ciddi oranda maliyeti var. Tükenmişlik yaşadığını bildiren çalışanların aktif olarak farklı bir iş arama olasılığı 2,6 kat, hastalık izni alma olasılığı yüzde 63, acil servise başvurma olasılığı ise yüzde 23 daha fazla. Great Place To Work® araştırmasına göre tipik bir organizasyondaki çalışanların yalnızca yüzde 16’sı tam potansiyelini kullandığını ve geliştiğini belirtirken En İyi İşverenler™ listelerindeki organizasyonların çalışanlarının yüzde 58’i ise refah/mutluluk seviyelerinin yüksek olduğunu belirtiyor. Aynı şekilde Great Place To Work®’ün çalışan ebeveynlerle ilgili yaptığı araştırmaya göre, bu çalışanlara psikolojik olarak güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı sunabilen ve onlara önem verdiğini gösteren organizasyonlarda tükenmişlik yaşayan ve istifa eden çalışan ebeveynlerin oranı daha düşük. Bu da organizasyonların iş gücü maliyetinden tasarruf ettiği anlamına geliyor.

 

3. Harika iş yerlerinin inovasyon hızı daha yüksek

Bulundukları organizasyona güvenen çalışanlar, daha yüksek performans gösteriyor ve organizasyona daha fazla katkı sağlıyor. Ayrıca bu çalışanlar inovasyon ve verimlilik oranlarını da yükseltiyorlar. Great Place To Work® araştırmasına göre, organizasyonlar tüm çalışanların inovasyon çalışmalarına dahil olmaya teşvik edildiği ”Innovation by All (Herkes Tarafından Yenilik)” yaklaşımını uyguladıklarında, en yüksek inovasyon seviyelerine ulaşıyorlar. Daha fazla sayıda çalışanın inovasyon süreçlerine dahil edildiğini ve kapsayıcılığın olduğu organizasyonlarda yıllık gelir artışı, çalışanları inovasyon süreçlerine dahil etme puanı daha düşük sonuçlara sahip olan organizasyonlardan 5 kat daha fazla. Tüm bunlara ilave olarak en iyi organizasyonların kapsayıcılık seviyesi daha fazla olan iş yerlerinin gelirlerini yüzde 550 daha hızlı artırması, belirli çalışan gruplarını dışlamanın maliyetinin ne kadar büyük olduğunu gösteriyor.

 

4. Harika iş yerleri ekonomik resesyonlardan sonra daha hızlı toparlanıyor

Ekonomik resesyon dönemlerinde kurum kültürü içerisinde hangi çalışan gruplarının diğer çalışan gruplarına göre daha az dikkate alındığı yada dışlandığı daha da önemli hale geliyor. Araştırmada, farklı çalışan gruplarının kendilerine ekibin gerçek bir üyesi gibi davranılmasının, yeni bir ekibe katıldıklarında hoş karşılanmalarının ve yönetimin dürüst ve yetkin olmasının organizasyonları büyüttüğü görüldü. En iyi örnek, COVID-19 salgınıyla birlikte hemen hemen her organizasyonun, 2020’de başlayan küresel krizin beraberinde getirdiği zorluklara yanıt vermekte zorlanması ama en hızlı toparlanmanın, yüksek güvene dayalı kültürlere sahip organizasyonlarda gözlenmesi.

 

5. Harika iş yerlerinin finansal performansı daha yüksek

Harika bir kurum kültürünü organizasyonlar için bu kadar değerli kılan tek şey sadece kısa vadeli maliyet tasarrufları değil. Çalışanlara yatırım yapmak, uzun vadede de organizasyonları başarılı kılıyor. Araştırmaya göre En İyi İşverenler™ listesindeki organizasyonların, finansal olarak yılda yüzde 2 ila yüzde 3 oranında daha iyi performans gösterdikleri tespit edildi. Çalışanlara iyi davranmak, sadece bir çalışan olarak değil, bir insan olarak değer göstermek, yalnızca şirket hisselerinin daha iyi performans göstermesiyle değil, şirketin gelecekteki performansıyla da bağlantılı. Standart şirketlerin, işinden memnun çalışanların oluşturduğu organizasyonların değerini yakalamaları 4-5 yıl sürüyor.

 

Harika işyerleri, Great Place To Work® Sertifikası™ ile belgeleniyor

Great Place To Work®, farklı büyüklük ve sektörlerdeki organizasyonlara 30 yıldan fazla süredir mükemmel iş yeri olmaları ve kendilerini geliştirmeleri konusunda ölçmeler yaparak araştırma ve danışmanlık hizmeti veriyor. Bu bağlamda Great Place To Work®, çalışanların mevcut işyerlerindeki deneyimine odaklanan Trust Index™ anketi ve Culture Audit™ for All metodolojisiyle organizasyonun herkes için harika bir iş yeri oluşturmadaki deneyimlerini ölçümlüyor, raporluyor ve yol haritaları çıkartıyor.

 

Great Place to Work® hakkında

Great Place to Work® işyeri kültürü konusunda global otorite konumundadır. 1992’den bu yana gerçekleştirdiği 100 milyondan fazla çalışan anketinden elde ettiği engin bilgiler ile bir işyerini harika hale getiren şeyin ne olduğunu ortaya koymuştur: Güven. Great Place to Work® kuruluşlara kültürlerini ölçme ve tüm çalışanları için yüksek güvene dayalı iş deneyimi oluşturarak daha iyi iş sonuçları elde etme konularında destek olur. Emsalsiz kıyas verilerinden faydalanarak Great Place to Work® Certified™listesi ve Fortune dergisinde yıllık olarak yayınlanan 100 Best Companies to Work For® ve World’s Best Workplaces™ listeleri de dahil olmak üzere ABD ve 60’tan fazla ülkedeki Best Workplaces™ listelerinde yer alacak şirketler belirlenir. Tüm faaliyetlerini, tüm kuruluşlara A Great Place to Work For All™sertifikasyonuna hak kazanmaları için yardımcı olarak daha iyi bir dünya oluşturma misyonuna uygun olarak gerçekleştirir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir